Baka baka...

...liten cupecakekaka!
Igår kikade jag på det första avsnittet av "Hela Sverige bakar" på tv4play. BAAM! Då blev Ida sugen på att baka.
Så idag efter jobbet slängde jag ryggsäcken på ryggen, stoppade lurarna och kombinerade nytta med nöje och till affären för att inhandla lite nödvändigheter. Om man nu väntar på att förkylningen ska släppa så man orkar träna igen, då bör man i alla fall ta sig en fem kilometare innan man får baka onyttigheter.

Vanilj- och blåbärscupcakes med vitt sjokoladeöverdrag, blev mums.

Sjokoladen ger en yta som är lite hård och det tillsammans med en mjuk kaka inuti gjorde susen när man mumsar i sig cupcaken.

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Hej Ida! Roligt att din bakningstrend håller i sej...det du hade bakat senast vi träffades smakade underbart, Morotskaka och matbröd!Nästa gång vi träffas 13/10 hoppas jag att jag kan bidra till något gott som du gillar...?
Kram Gunvor

2012-09-26 @ 22:31:11
Postat av: Anonym

Ja, det är ju väldigt kul att baka! Nästa onsdag ska vi även ha tårtbakartävling på gården (då är jag dock domare). Jag ska också slänga ihop ett långepannebröd till den 13e lovade jag Lina. Ska bli himla trivsatm!

2012-09-26 @ 22:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0