Smoothie

Musklerna moler och värker, spänningshuvudvärken hotar med att blomma upp och ögonen är grusiga.
- En helt vanlig dag alltså! =) Nej, jag ska inte klaga, helt plötsligt sover jag tills klockan ringer istället för av stress och muskelvärken är självförvållad genom ett fint pass på friskis igår kväll. Huvudvärken försöker jag nu mota med kaffe och kanske en liten värktablett.
Nu ska jag väcka det trötta huvudet med en dusch, idag har vi planeringsdag och jag har stoppat en mumsig smoothie i väskan som kan fylla på med energikickar när det behövs under dagen. Jag har nämligen en tendens att vara hungrig, ofta...
Smarrig smoothie:
1-2 dl frysta, osötsade bär. (Jag använde hallon och blåbär)
1/2 banan, delad i bitar.
ca.1-3 dl naturell lättyoghurt.
ca. 1-3 msk apselsin juice. (Här valde jag Bifido juicen som innehåller mycket gott för kroppen men inget tillsatt socker)
En liten dash med linfröolja. (Innehåller bla.Omega 3 & 6)
Släng i lite linfrön som hjälper till att hålla magen i schack. - Tänk dock på att både linfröolja och hela linfrön sätter igång magen och magen är olika hos olika människor, så prova med lite först!
Man håller helt enkelt i efter smak och tycke, beroende av hur tjock man vill ha sin smoothie och vilka smaker man vill ta fram mest.
Mixa ihop i mixer eller användstavmixer, svusch så har man en supergott och fräscht mellanmål! Det känns som om jag får till att bunkra upp med fryst frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0