Surdegspremiär - fjärde dagen.

Idag var det dags att "mata" surdegen. 2dl ljummet vatten var det enda den skulle ha, så spännande var det! Nu kommer det ta 12-24timmar tills det bildas gasblåsor på ytan, då är det redo för sista fasen!
Hoppas, hoppas att gasblåsorna är där imorgonbitti, så jag kan få klart detta väldiga brödet.

Jag var tidigare i eftermiddag och provade på Indoor Walking, walking känns inte som rätt benämning på vad man gör...gick inget alls, mer som om att man sprang. Svårt att beskriva men jag blev ordentligt svettig, konditionen fick sig en rejäl omgång och ben och rumpa brände. Även armarna fick sitt. Skönt!!
Nu är jag rejält trött efter maten och lite sötsugen på ett äpple kanske? Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0