Surdegspremiär - andra dagen.

Surdegen har nu stått i ett dygn i rumstemperatur och har nu växt till sig till dubbel storlek. Om man sätter nosen mot plastfolien så luktar det nästan som gammal öl i plastpåse. (Tänk odören vid pantstationen på Ica)
Så förutom ökad volym och panstationsdoft har det inte hänt så mycket men på söndag kväll är det dags att mata degen.

Fredagen bestod av en ordentlig konditionsrunda på Friskis, 30min löpning och sen 10min rodd. Jag är inte riktigt överens med den där roddmaskinen alltså, den är jättejobbig men bra. Sedan blev det mag- och ryggträning.
Jag var väldigt optimistisk vad det gäller utrymme att hänga upp tvätt på här hemma. Körde två maskiner, varav en var full av lakan, och kom sedan på att jag bor rätt litet. Det slutade med att det hängde lakan högt och lågt, örngotten hängdes upp på utdragna kökslådor och strumpor prydde både stolar och dörrhandtag.
När klockan slog 13.00 stod jag på jobb och fredagseftermiddag och kvällen försvann snabbt bland fredagsmys med klubben och sedan TP spel samt hinderbanetävling på jobbet.
Hinderbanan skulle köras i lag om tre, där lagmedlemmarna skulle vara ihopknutna med varandra. Vi skapade ett ledarlag som gick ut först för att "visa vägen" och visa vart skåpet skulle stå. - och det gjorde vi, jag och mina två lagmedlemmar genomförde banan på 2min och 14sek. De som kom närmast efter oss kom in på 2min och 50sek, vilken vinst!
Nu längtar jag efter min renbäddade säng, imorgon är det lördag och jobb på kvällskvisten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0