Superburgare...

...Supersnabbt och superenkelt!
Slängde ihop lite superburgare efter Indoor Walkingpasset, sugen? Här kommer receptet:
ca.400gram nötfärs
Lite salt och lite svartpeppar.
ca.2msk smör till stekning.

Dela färsen i fyra delar och tag sedan en bit och tryck ihop lite, tryck sedan ut färsen på en blöt skärbräda. Någon centimeter tjock blir bra. Peppra och salta efter behag och gör likadant med de resterande tre färsbitarna.
Stek i ca. 1min på varje sida på hög värme. (Går fint att grilla om man har lust!)
Vad man väljer attt ha till är upp till tycke och smak, jag valde sallad, tomat, majs, bacon, någon skiva ost, yttsepyttse Heinz chilisås och en skvätt gräddfil som jag stoppat lite vitlök i.  Jag valde att servera min superburgare med en rostad skiva osötat bröd.
Mumseluringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0