16e januari

Hur gammal är du om fem år? Då närmar jag mig 30.
Vem var den sista du träffade? Min arbetskollega.
Hur lång är du? När jag skaffade mitt senaste pass ville damen i kassan skriva 170cm men jag tyckte det räckte med 169cm.
Vilken var den senaste film du såg? På Dvd var det Surf´s Up och på bio var det Simon och ekarna.
Vem ringde dig senast? Min kära mor ringde från Mexico. (Jag önskar jag var där!)
Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jag skickade ett sms till mamma där jag bad henne ringa efter 22.00, då jag slutat  jobbet.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Åh, det beror på... Fast helst vill jag prata med andra ansikte mot ansikte, det går inte  att få med energier, dofter, leenden och kroppsspråk genom en telefon.
När såg du senast din mamma? Det var den 2e januari, så det är 14 dagar sen nu.
När vaknade du idag? Alldeles för sent! 09.30... Min morgon blev inte alls som planerat.
Har du någon gång hittat en katt? Nja, hittat och hittat... Men jag hade sönder en jeanskjol när jag lyfte upp en katt en gång.
Vilken är din favoritplats? Där jag får vara med dem jag håller kär.
Vilken plats föredrar du minst? Ensamheten, när den inte är självvald.
Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, då är jag närmare 35, jag hoppas jag befinner mig någonstans där jag är lycklig.
Vad skrämde dig som barn? Mörker (det gör det fortfarande) och tandläkaren (nu med).
Vem fick dig att skratta senast? Mamma, över telefon, när hon berättade om att hennes massör tyckte hon såg ut som en  punkare.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope.
Hur många kuddar har du i sängen? Fem stycken men vill ha mer, man kan inte ha för många kuddar!
Hur många landskap har du bott i? Värmland och Västmanland. Sedan har jag bott i Oslo fylke, så det får bli tre stycken  landskap.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota helt klart men nu på vintern stoppar jag helt fötterna i goda raggsockor!
Är du social? Ja, det vill jag tror att jag är.
Vilken är din favoritglass? Kulglass i mängder och i olika smaker!
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mitt studielån och billån. Sedan skulle jag bjuda med min familj på en  resa, shoppa en del och spara en del.
Tycker du om Kinamat? Jepp.
Tycker du om kaffe? Utan kaffe stannar min värld...
Vad dricker du till frukost? Ett glas Proviva och kaffe såklart!
Sover du på någon särskild sida? Alla sidor, jag rör mig rätt mycket i sömnen och utnyttjar alla sängens delar.
Tycker du om att mysa? Vem tycker inte om att mysa? Mysa med god mat, mysa med vänner och en film, mysa med en god  kopp te, levande ljus och en bok.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, jag känner en person som fyller samtidigt som jag, dock är han ett år  äldre.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och yttsepyttse espanol.
Har du någonsin åkt ambulans? Ja men det var inte jag som var skadad.
Föredrar du havet eller en pool? Havet.
Vad spenderar du helst pengar på? Secondhand fynd, god mat och roliga upplevelser.
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Rostat bröd med ost.-Det var gott!
Välj ett ärr på din kropp? Ärret under min haka som jag fick på dagis när jag åkte pulka, liggandes på mage som de större  "coola" barnen gjorde.
Kan du byta olja på bilen? Nej, det kan jag nog inte, men jag kan prova och lära mig!
Har du fått fortkörningsböter? Det har jag inte.
Vilken var den senaste bok du läste? I skrivandets stund har jag glömt bort vad det hette, den lästes iaf ut för ungefär en  vecka sen.
Dansar du i bilen? Lite kanske...
Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Planer och idéer till våra tema veckor på jobbet.
När var du i kyrkan senast? Julafton - Midnattsmässan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0