Morn Morn!

God morgen allesammen!
Fiberberikad havregrynsgröt, 1/2 skivad banan, 2 msk keso, några nypor kokosflinogr och massvis med kanel samt en skvätt mjölk. Mums för magen och det har blivit något av en standard i mina frukostar. Självklart blir det en kopp kaffe till.
Igårkväll efter jobbet så fick jag en god vän på besök. Vi pratade en del och kollade på Äntligen Hemma och House, jag bjöd i alla fall på köttfärspaj och det måste sägas att man äter paj alldeles för sällan. Hur lätt är det inte? Vi jämförde pajtillverkandet med att tex. göra hemlagat mos med korv eller något. Det tar längre tid att skala potatis än att göra paj deg. Är man smart så gör man själva pajdegen några dagar eller dagen innan, då är det bara att plocka ut den ur kylen och trycka ut den i pajformen.
Jaja, gott var det oavsett!
Nu får det bli en liten promenix ute i vintervädret, ha en god dag!

Kommentarer
Postat av: Gunvor(moster)

Hej! Och hjärtligt välkommen hem till vita=snöiga Säffle,jag har idag inhandlat 2st par pjäxor(typ råttfälla) enbart för att lyckliggöra barn med strl 40 o 37...nu skall det åkas skidor oavsett storlek på mitt fritid`s.Jag älskar mitt jobb...och tro det eller ej i snart 27år.

Kramar från mig.

2012-01-25 @ 22:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0