Potatissoppa

Fick inspiration från det senaste numret av buffé (Ica´s tidning) och lagade mig en egen variant på potatissoppa.
1 gul lök och 8 potatisar skall skalas och skäras i mindre bitar. Sen steker man löken i ca.2msk olivolja och 1tsk curry i ca.3min. Sedan skär man två tomater i klyftor och hivar i dem och potatisen + 3msk koncentrerad kycklingfond. Låt detta fräsa en sväng samtidigt som man slänger i lite färsk timjan. Hiva i 6dl vatten och låt det koka upp, sedan sänker man värmen och låter det sjuda i ca.15min under lock. (kolla av med en potatissticka så att potatisen blivit mjuk)
Jag valde att knapersteka lite bacon att toppa med tillsammans med lite gräddfil. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0