Kvargpremiär

Jag har alltid haft lite problem för det där sur-syrliga, i till exempel naturell yoghurt, och har väl därför hållit mig borta från kvarg. (Kesella) Nu när jag kommit igång med träningen känner jag mig alltid lite småhungrig och kände att det var dags att slänga in nyttiga och bra mellanmål, för mig blev det så lätt att mumsa i mig en banan och en macka eller helt enkelt hålla ut och vänta tills lunchen. Kvällarna har också varit jobbbiga, att somna med en mage som skriker efter mat är inte roligt...
Jag köpte laktosfri kvarg som jag blandade med hallon och blåbär, för att få lite "sött" så slängde jag i några nypor cocosflingor och sedan toppade jag med hackade valnötter. Mums alltså! Tror till och med att det skulle kunna funka som ersättning för glass på somrarna om man slänger in det i frysen en stund!
Nu väntar några timmars jobb och sedan blir det taco och filmmys på Baron Björns Bygge - det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0