Fettisdagen- vart tog semlan vägen?

Jag hade fint fika besök idag men inte bidde det några semlor, det bidde hembakt bröd med te. Jag har inte ätit en endaste semla idag, inte en endaste i år! Fy skäms på mig... Till helgen, till helgen ska jag bannemejj unna mig en semla!
Jag lånade böcker på bibliotek idag, för första gången på nästan ett år vill jag tro. Nu ligger det två romaner som jag hoppas ska förgylla mina kvällar med lite "lättläst". Tidigare läste jag om könsmakt och genus ("Det finns en särskilt plats ihelvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" av Liza Marklund & Lotta Snickare)  och resulterade i att min  hjärna snurrade på högvarv där jag låg i sängen och vred och vände på mig för att somna. Intressant men inte särskilt bra för skönhetssömnen.
"Nattönskningen av Anne B. Ragde och Ladies av Mara Lee" är de världar som jag ska försvinna in i innan sovdags ett tag framöver, frågan är bara vilke jag ska börja med??
Imorgon är det dags för ett konditionspass och jag riktigt längtar till att svettas lite, hopaps bara nu att förkylningen fortsätter att blekna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0