Fredagsfrukost och födelsedagsbarn

Min fredagsfrukost blev den mumsiga nötmixen, som vanligt då... Tänkte dela med mig av receptet.
Kärna ur och dela ett äpple, dela i två och använd ena delen (andra halvan kan sparas i kylskåp till senare eller till nästa frukost) Skiva och dela äpplet i lagom stora bitar. Tag sedan en banan, dela på hälften och dela halvan i lagom bitar. (Jag brukar även slänga i lite frusna blåbär men idag var de tyvärr slut).
Svosch ned i en djup tallrik, ringla över lite linfröolja. Eftersom det är fredag så ringlade jag även över pyttelite honing.
Tag en skopa nötmix, ca.1dl och häll över. (Min nötmix innehåller valnötter, caschewnötter, solrosfrön, linfrön, lite russin och lite annat smått och gott jag tycker om. Sedan har jag blandat i kanel, för jag älskar kanel.
Häll sedan över ca.1dl naturell lättyoghurt.
Frukosten är nu serverad!
Idag är det ingen vanlig fredag, bästaste Susanne fyller år! Jag önskade jag kunnat dela på mig, skickat en del till Säffle med skumpa och jordgubbar och låte den andra vara kvar här för det stundande helgmyset med KusinVitamin.
Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0