Vuxenpoäng?

Efter ett kort besök på Biltema, där det införskaffades en liten mössa till den lilla bilen inför vintern, så tog jag en tur in på det underbara Ikea. Det var otroligt skönt att i sitt eget sällskap skrutta runt i egen takt och insupa inspiration och införskaffa diverse nödvändigheter, gryta, glas och skärbrädor fick jag med mig från butiken. På lördag är är lägenheten min och på söndag kommer la familia upp med mina grejer. Kul!
Addressändringen fixade jag idag och jag tecknade även en hemförsäkring. De två sakerna plus att jag köpte den där lilla "mössan" till bilen lägger jag nu till på vuxenpoängslistan tillsammans med a-kassa och bilförsäkring! =)

Min hjärna började snurra runt det här med "vuxenpoäng". Vad är det som gemenekvinna/man anser höra dit? Körkort? Systemetålder? Bil? Barn? Eget boende? A-kassa? Jobb? Betala räkningar? Vad är det egentligen som är värdigt att hamna på "vuxenpoängslistan"?
Körkort= Jag menar inte alla nu men det finns de som klarar av att få ett papper där det står att det får köra bil men så fort de kommit hem och lånat en förälders bil förvandlas till rena biltjyvarna och burnar runt på Domusparkeringen för att impa på vänner och brudar. - Vuxenpoäng?
Systemetålder= Grattis! Du får nu tillstånd att köpa så mycket sprit du orkar och sedan, om det vill sig den vägen, bete dig som en total idiot, grina som en femåring eller tappa bort hemnycklar. -Vuxenpoäng?
Bil= Egen bil, äntligen så kan man burna runt med sin egen pimpade bil, gärna med extra subbar och dunk i plåten. - Vuxenpoäng?
Barn= 15 eller 30? Ålder kanske inte spelar någon roll men betyder ett barn och att man kan byta blöjjor att man automatiskt blir vuxen? - Vuxenpoäng?
Eget boende= Första lyan, slippa bädda sängen, ingen som stör. Skicka hem tvätten till mamma? - Vuxenpoäng?

Haha, det är en trött hjärna som knåpar ihop det här med glimten i ögat så klart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0