Söndag

Först vill jag ursäkta att det är lite tråkigt och bildlöst just nu, det kommer bli ordning på det.

Gårdagen spenderades till största delen här ute i natursköna Nykvarn, vi promenerade ett stycke bort till Sagån där det hölls vernisage i hantverkshuset. Det var Johannas arbetskamrat som ställde ut, jag fastnade speciellt för en tavla i olja där hade han målat en typiskt svensk skogsglänta, mitt i skogsgläntan hade stod det en avdumpad gammal röd bil.

Sedan blev det fika på trappen i solskenet med överbliven tårta fårn min födelsedag. Resten av dagen spenderades i solen, äntligen blev det lite fint spetember väder som kunde avnjutas i bikini.

Vi tog fram vår kreativa sida och skapade förhoppningsvis trädgårdskonst av den fogmassa som blev över. I en lite låda av kartong la jag och Johanna ett mindre rabarberblad och kletade över fogen. Det blir spännande att om några dagar, när det är helt torrt, få se resultatet.

Det var en lugn och skön lördag med god kantarelltacos och filmen Sarah´s nyckel som avslutning.

I fredags var jag på lägenhetsvisning, en etta med kök på ca.40kvm med egen ingågn som låg i en stor villa där hyresvärden med familj bor.
Köket var helt nyrenoverat i en riktigt snygg stil med bl.a. en fondtapet med 60-tals stuk och de hade satt upp glasmosaik i härliga färger (orange, röd,gul och brun) som stänkskydd vid spisen.
Badrummet var kaklat i sandfärgat kakel och de skulle ställa in en toppmatad tvättmaskin. Det lilla rummet var också fint och snart skulle även den lilla balkongen bli färdigställd.
Med 10-15min gångavstånd till city kan detta vara mitt framtida boende i Västerås??!

Jag hade en vecka på mig att fundera men jag tror nästan jag har bestämt mig. Tror jag får slå hyresvärden en pling och ställa lite frågor.

Nu är det söndag, känns som en riktig slappar dag... Får se om jag rycker upp mig och tar en löptur eller om jag bara ska vara renoveringsassitstent idag. (Lutar åt det sista)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0