Regn regn och lite mer regn.

Vaknar upp till ett grått och regnigt Västerås. Det är ett riktigt höstruskväder vi fått in över Svealandet och det känns som om jag gjorde helt rätt i att släpa med mig gummistövlar och regnkläder när jag lämnade Säffle.
Intet nytt på lägenhetsfronten...
Idag börjar jag jobba klockan 18.00 och det betyder att jag jobbar ett kort pass på fyra timmar, kommer kännas bittert i lönekuvertet när det bara blev lite mer än halvtid denna vecka. Det värsta är nästan inte pengarna utan tristessen över att inte ha något att göra, jag trivs med att jobba helt enekelt. Imorgon fredag blir det lite längre och jag får glädjas åt att jag ialla fall kommer åt ob-tillägget när man jobbar kväll!
Riktigt längtar tills det är dags för mig att gå in på heltid när min kollega får barn.
Funderar på om jag kanske ska åka till Säffle nästa helg, som det ser ut nu så är jag ledig hela helgen och det passar fint eftersom det är loppis hemma på Medborgarhuset. Jag har lite kläder och saker som jag gärna skulle vilja sälja. Det är inget fel på grejerna, det är bara det att jag varken har plats eller känner att det passar mig och därför vill bli av med det.
Imorgon kommer mamma, pappa och en vän förbi Västerås, så vi ska passa på att fika innan de åker vidare mot Stockholm, Arlanda för vidare avresa mot Milano. Det passar ju perfekt eftersom det är min födelsedag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0