Jobbförmån skulle jag kalla det.

Idag hade vi personalmöte mellan 09.00-11.00, sedan har jag nu 4,5 timmars ledighet innan jag ska gå in och jobba som badvakt på samma ställe här ute i Tillberga (det är lite hoppigt vad det gäller jobbtimmar innan jag går in på min heltid).
Iställtet för att åka iväg någonstans för att äta och vända tillbaka så bestämde jag mig för att utnyttja tiden till träning. Först blev det 5km i spåret, något som kändes ordentligt eftersom jag i över en månad bara sprungit på plan asfalt. Nu blev det ordentliga uppförsbackar bland träden och riktigt skönt grus- och barrunderlag att trampa på. Efter avslutad tur så passade jag på att ta några längder i den alldeles tomma 32gradiga bassängen. Det var underbart för axlarna, den stela nacken och det stressade huvudet vill jag lova!
Jag tror faktiskt att jag ska försöka lägga in i alla fall ett pass i bassängen varje vecka, det var otroligt skönt. Nästa gång ska jag bara komma ihåg att starta bastun innan jag går ut och springer så att den är varm när jag är klar.
Väldigt praktiskt att vår fritidsgård ligger i samma byggnad som både sporthall och bad ändå, en slags jobbförmån skulle jag ändå kalla det!

Om mindre än 5 dagar så har jag äntligen flyttat in i min lägenhet, gott men samtidigt kommer det bli lite konstigt att bo alldeles själv.

 Tillberga badhus. (Bilden lånade jag från http://www.tillberga.com/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0