Extrajobb och extralägenhet?

Startade min jobbvecka med ynka 14timmar jobb inplanerat... usch! Det är inget skoj varken för plånbok eller för rastlösheten! Så bättreade det på sig med 12timmar extra på mitt "eget" jobb ute i Tillberga, plus 4timmar på ett helt nytt ställe. Så imorgon ska jag jobba klubbtid på Emausskolan. (Klubb är öppenverksamhet för barn i åldern 10-12år)
Så det blev 27,5timmar jobb denna vecka istället.
Sen har jag även fått badvaktsjobb ute i Tillberga några helger, Ida Badvakt Ferger - det trodde jag aldrig! =)
Att jag sedan vet att det fyller upp till en heltid i slutet av oktober plus extra tider i andra verksamheter känns riktigt gott.
Idag fick jag även meddelande från Ikano om att jag blivit utvald till att gå på lägenhetsvisning. (Ikano är både bank, fastighetsförmedling och ett försäkring företag, som jag tror ägs av Ikea. Rätta mig om jag har fel?)
Så imorgon ska jag och Johanna på lägehetsvisning kl.19.00, spännande! Även om jag i princip redan tackat ja så får man ju alltid kolla och jämföra. Detta var en visnning på en 2a med kök på 50kvm. med balkong.
Det känns verkligen som det blåser nya vindar, både bokstavligt talat, då det blåser som bara den här och bildligt talat när det gått från sämst med jobb och inte en lägenhet i sikte till att jobben rullar in och lägenheterna helt plötsligt dyker upp! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0