Värmländska älgköttbullar

Idag efter jobbet har det rullats älgköttbullar eftersom jag fick en påse egenskjuten älgfärs av min morbror i helgen. Det blev riktigt mumsigt tillsammans med hemlagat mos, rårörda lingon - som även de är hemlagade av min mammas faster(blir det väl?) , serverat med köpt brunsås och ett glas kall mjölk. Jo, det fick bli köpt brunsås, lite motta på husmors fasonerna fick det allt bli, jag skulle ju ha tid till att sätta upp hyllorna i köksskåpet också!
Det blev över 40 härliga köttbullar, så jag frös in en hel del så jag kan bjuda min bror på mumsmat när han kommer.

(I bakgrunden på fotot kan ni även se min nya förälskelse, min fantastiska MacBook Pro, som jag nu ska se ett avsnitt av kriminalserien Bron/Broen på SVTplay på!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0