Dålig start på dagen...

...jag försov mig imorse. Vilken otrevlig känsla, paniken som sprider sig i kroppen när man slänger ett sömndrucket öga på väckarklockan och inser att man vaknat för sent, alldeles för sent! Kastade mig upp ur sängen och konstaterade att jag måste ha slagit av både mobil- och väckarklockslarmet i sömnen. Det fanns inte ett spår av ett minne av att jag någon timme tidigare skulle ha vaknat alls. Det var bara till att slänga på sig kläder, borsta tänderna, stoppa ned två bananer i väskan och stressa ut till bilen. Detta förfärliga uppvaknande skedde kl.09.00 och kl.09.30 befann jag mig på jobbet, 30min försenad. Puuh! Vilken dålig start på dagen! Imorgon börjar jag inte förrän 13, så jag ska försöka att komma upp i någorlunda tid och städa lite här hemma. På fredag kommer nämligen både min bror på besök och stannar hela helgen, min efterlängtade schäslong levereras samma dag och då är det skönt om det är lite ordning och reda i torpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0