3e advent

När det tredje ljuset brinner, vi juleklappar syr
och vi bakar kakor och har ett fasligt styr.

I fredags kom mamma och bror på besök, jag bjöd på kyckling paj och vi blev ovanligt tidiga i säng allihopa.
Lördagen bjöd på en tur i Västeråsstad, där var jag på jakt efter något att ha på mig på juldagen. Själva shoppingen blev inte lyckad alls, inget köpt för någon av oss men trevligt hade vi. Vi åt en väldigt god lunch och sen strosade jag och mamma en sväng i gamla stan medans bror hängde med pappa på konserthuset (pappa var där och jobbade). Vi slöt upp lite senare för att kika på julkonserten. Kalle Moreaus, Hanna Hedlung, Bengan Jansson och Orsa Spelmän. Riktigt trivsamt med bra ljus och ljud =)
Så denna bild får vara kalenderbilden till 10 december medans dagens kommer lite längre ned.
Helgen gick fasligt snabbt och familjen stryrde den röda faran hem vid elva tiden idag, så det blev väldigt ensamt i mitt lilla hem helt plötsligt. Tvingade ut mig själv på en promenad och fångade en bild på den fantastiska girafflyktstolpen på Runebergs gatan som jag skrivit om tidigare, den får blir dagens kalenderbild:
Det lyfte mitt nedstämda humör lite och nu ska jag få i mig lite mat för att senare åka ut en sväng till Björn och Johanna för fika och pepparkaksbyggande! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0