2a advent

När andra ljuset brinner är snart Lucia här, hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär.

Söndagen bjöd på en trevlig överraskning, min pappa och Johannes kom förbi på en spontan adventsfika i förmiddags. När vi hade fikat klart var det bara till att ladda om kaffebryggaren och ta emot nästa gäst, Sarah. En väldigt trivsam söndag eftermiddag som toppades att jag äntligen fick baka lussekatter. 47 stycken blev det och det enda som kanske fattades var den där gnuttan med sprit som ska dra ut smaken ur saffranet. Det hade jag ingen men det fick gå ändå.
När första jäsning var slut så lyfte jag på bakduken och så att degen försökte rymma ur min degbunke...
Kanske var den ur minsta laget, men det gick fint!
Jag provsmakade en med ett glas must till. Mumsigt! Nu har jag frysen full i lussekatter och det passar fint när bror och mor kommer på besök till helgen <3

Kommentarer
Postat av: JENNY

Håller tummarna då! :)

2011-12-05 @ 19:50:47
URL: http://jennyjanssons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0