15 december

Dagens kalenderbild:
Jag har ägnat kvällen åt att slå in och dekorera paket. Använde mig av enkelt brunt inslagspapper, garn och lite gamla bokmärken till de mesta av paketen, de blev även lackförseglade. Små, söta snöflingor stansade jag ut i rött och vitt papper och klistrade på en del av paketen. Det röda paketet är inslaget i sammetstyg som blev över från när jag sydde mina julkudar. Det var lite knepigt kan jag säga, tog ett bra tag och jag fick använda mig av både lim samt nål och tråd för att få ihop det. Sedan knöt jag runt med svart sidenband. Det finns ett till paket som inte är med på bilden, ett paket som blev riktigt udda och spännande. Det kommer på bild imorgon...
Idag hade vi julfest med klubbenbarnen och jag hade gröttjänst, det blev lite bränt i botten men nästan all gröt blev uppäten och när alla mumsat på skinkmacka och pepparkaka forsatte vi med lite tävlingar. En bra dag på jobb och imorgon är det dags för gårdsungdomarnas julfest, det blir julbord, prisutdelning, tävlingar och musikunderhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0