Tisdag

Tisdag. Molnigt och regnigt är vädret för dagen och det är lätt att humöret färgas i samma nyans ska jag erkänna.

Just nu känns det som om allt svävar ovanför mitt huvud, i snabba virvlar susar projekt, böcker, praktik och tiden förbi. Det snurrar till i huvudet och det är med en avdomnad känsla jag stirrar på allt. Hur, vart, när och vad? Magen knyter ihop sig och gör mig lätt illamående, små panikfrjärilar kittlar innifrån och får mig att vilja stoppa fingrarna i halsen för att få upp dem.

Men nu jägarns, nu är det dags! Det är bara jag som kan ändra på det här, så jag hoppar, kastar mig och sträcker mig på tå för att få tag i dem. Hala och snabba slinker de så lätt undan, fast jag ska segra och egentligen är det ingen match, det är bara min egen hjärna som skapar hindren och det är bara min egen hjärna som kan krossa dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0