Idrottsdag i regn, förkylning och leenden


Idag har KGA FHS haft idrottsdag, eller För OS som det också heter. Jag var lagledare för Ryssland och igår träffades vi för att bestämma utstyrsel och försöka peppa med så många som möjligt till deltagande.

Imorse kunde vi snabbt konstatera att hela 8 pers(!) valde att inte komma, vilket gjorde att vi var 12st i vårt lag. Väldigt tråkigt då det hela går ut på att träffa folk från andra klasser och helt enkelt bara ha en trevlig dag. Man behövde varken hoppa längst, kasta längst eller springa snabbt för att få poäng.
Alla klarade av att minst ta en poäng i varje gren, utan att anstränga sig. De som sedan ville ha lite mer utmaning satsade på lite snabbare tider, lite längre kast osv... Kanske hade resten av vårt lag drabbats av kyssbaciller från Ryska Posten??

Mitt lag kämpade på fint och de plockades en hel del högre poäng på en del grenar, kanske sattes det även ett eller annat dagsrekord =)

Jag själv var iklädd Rysslands färger, ryssmössa och ansiktsmålning. I regn och förkylning gjorde jag mitt bästa och såg till att alla hejjade på alla igenom alla moment.
Jag bra - Gruppen väldigt bra!

Den varma duschen var skön att tina upp kroppen med men nu känns förkylningen rätt gott igen och det är dags för en eller två panodil, sedan ner under täcket och läsa en sväng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0