Guldkottar, sagor och Trollpyssel.


Imorgon är det dags för Fritidsledar linjen att arrangera den årliga friluftsdagen för Mullhyttan skola. Vi är indelade i grupper lekis (6åringar), 1-2an, 3-5an och 6an. Förra året paddlade jag kanot med 6orna och i år välde jag därför helt tvärtemot och såg till att hamna i lekisgruppen.
Vår grupp har valt att ha ett tema i år och det blev Troll. Vi är från imorgon kl.06.30 Guldkottetrollen och kommer så vara hela dagen. Vi kommer att bjude på sagostund som är förknippad med den första leken/övningen som barnen kommer göra.
Sagan som jag komponerat heter Guldkottetrollen och de konstiga sakerna, den handlar om när Guldkottetrollen en dag är ute på promenad i skogen och märker att det är något underligt i skogen. De börjar hitta en massa konstiga saker på stigar, i träd och på stenar. Kakburkar, strumpor och annat spännande samlar de ihop och börjar sedan fundera över vem sakerna tillhör.

Efter sagan är det sen dags för barnen att gå en snitslad bana i skogen där vi lagt ut lite konstiga saker, nästan precis som i sagan, och när det gått klart banan så frågar vi banrnen om de lagt märke till något konstigt bland stubbar och sten.

Vi kommer fortsätta dagen med olika lekar, korvgrillning, och förhoppningsvis kommer barnen tycka om våra påhitt.

Förberedelserna har nu i eftermiddag hållit på för fullt med bla. kottsprayning och planering.

Nu är det snart dags för mig att fixa lite matsäck och frukost till morgondagen, samt ställa in mig på att bli ett
Guldkottetroll =)

<3

Kommentarer
Postat av: Annso

Åh vad mkt klokt & vackert du skrivit i dina senaste inlägg!!!! Morgondagen låter som ni kommer göra succé mer kidesn=)

2010-09-23 @ 21:10:27
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0