Skapande

Just nu är det skapandeverksamhet för fullt i skolan, för mig skulle det egentligen varit självförsvar/livskunskap nu. Än en gång hade jag bestämt mig för att prova detta även fast jag första hade tänkt mig stickning eller textil, och även fast jag redan en gång tidigare provat på självförsvar och hoppat av. Nu är jag där igen, jag vill ju inte. Jag hade hoppats på mer livskunskap och mer läkning. Hittills har det varit 90% självförsvar och 10% annat i form av studier om hur vi männsikor går egentligen och någonslags fotmassage med hjälp av fötter. - Jag som tycker fötter är rätt äckligt...

Problemet ligger nog i att jag tycker väldigt bra om läraren + att jag tycker att det hade varit väldigt grymt att kunna självförsvar och läkning ordentligt. - Tror det heter Jujutsu det vi pysslar med.
Redan förra onsdagen försökte jag framföra att jag funderade på och bestämt mig för att byta men då när jag står där med honom så drabbas jag av dåligt samvete och huxflux så har jag inte bytt utan står där och tar emot beröm och pratar om att fortsätta. Hallå! Självkänsla?? haha...

Så nu hänger jag på internatrummet och hoppas på att inte stöta på läraren något mer under dagen, vilket jag garanterat kommer att göra! Såklart! Och när jag väl möter på honom igen så kommer jag skämmas... fast varför egentligen? Skapande handlar ju om att göra något skoj, något man är intresserad av.
Just nu är jag intresserad av att hitta en pippitröja, tänk vad mysig den lär vara!



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0