Prosit


Nu är jag ordentligt trött på denna nedrans förkylningen som inte släpper taget! Ända sedan baslägerveckan har jag nu gått fram och tillbaka med täppt näsa, huvudvärk och trötthet. Jag blir lite (eller rätt mycket) arg när den inte vill ge upp. Hur är det meningen att man ska kunna leva ett normalt liv när man vaknar då och då på morgonen och märker att man större delen av natten sovit med öppen mun? - Jag hatar att sova med öppen mun! Allt smakar dåligt och man är torr som ett sandpapper i munnen resten av dagen, inte kan det heller vara bra för tänderna? De lär ju snart torka ihop och trilla ut.
Jag tittade snabbt i min kalender och inser att jag varit förkyld i över en månad nu. Fyyy!

Och vad ska man göra åt saken?
  • Vila? - nej, det hjälper då inte! (sen är det väldigt tråkigt)
  • Äta apelsiner? - nej, har provat och det gav inget resultat alls.
  • Vatten? - nope...
Nej, inget vill funka...
Så jag kör väl på att ignorera bort den! Även fast det kan vara svårt...

Idag har jag tillsammans med min ofrivilligt bäste vän förkylningen suttit och knepat och knåpat i Excel. Tur att jag har min snälle lärare som hjälper mig, annars hade det nog blivit en hel del svordomar och tanda gnissel för min del. Nu fick jag istället lära mig en hel del och valde att inte ta "the easy way out"på alla frågorna, utan knepade till det och lärde mig en hel del!
Sedan kanske det tar mig lite längre tid men imorgon räknar jag med att bli klar och även sammanställt det till ett worddokument! =)

Nu är det snart dags för mat igen och sedan blir det Zumba! <3


Ikväll blir det soffmys med kanelte och honung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0