Läsvärt


Läsvärt...
Såhär på hösten så vill jag mysa i stickade tröjor och varma filtar uppkrupen i soffan eller sängen, lite tända ljus och en kopp te. Som grädde på moset vill jag gärna försvinna bort till någon annanstans genom en god bok. Just nu läser jag två väldigt olika böcker som på väldigt olika sätt låter min hjärna både gympa lite extra genom både fantasi och tänkvärdheter.

Den första boken är Saker vi kunde berätta av Tony Parsons. Här får man följa med tre killar som alla jobbar på musiktidningen The Paper under ett dygn. Kärlek, musik, droger och vänskap drabbar samman och får mig att spänt vända blad för fortsättningen i den spännande London natten...

 

 

Den andra boken jag delar mina kvällar är Mia Skärringers bok Dyngkåt och hur helig som helst. Den är inte på något sätt den ovannämnda utan det här är en bok skapad av hennes krönikor samt delar ur hennes blogg. Den tar upp ämnen som självkänsla, glädje, sexualitet och vardagsrealism och bakar ihop det med en massa humor och en dos allvar. Den är lättläst och kanske känns det nästan som om det går lite för fort ta sig igenom de 168 sidorna av både skratt och tårar.  Att detta kanske beror på att det är svårt att lägga ned boken när man väl har startat igång hjärnans alla kugghjul. Samtidigt är den bekvämt kort, ingen korvstoppning här inte, utan istället så hakar den sig fast och man lär inte glömma den i första taget.

Är man som jag ett Mia och Klara fan så tror jag att man kommer att gilla den här boken.

 




<3

 

 




Kommentarer
Postat av: Annso

Jag fyndade Mia Skärringers bok på Ullared, kul att se att du skriver så varmt om den =)Btw, byt skapande kvinna! Det är Ditt liv som Du ska njuta av;-D



<3

2010-10-06 @ 12:22:23
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0