God lördagskväll!

Klockan börjar närma sig ett tiden denna lördagsnatt, känner mig rätt trött och ska alldeles strax krypa ned i sängen och läsa några sidor ur boken Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert. Den har ju kommit ut på bio nu (Eat,pray, love) med Julia Robert och Novotny och kände att det nu var hög tid för mig att ta mig igenom den i pappersformatet först. Det funkar inte för mig att göra tvärtom nämligen.

Just nu känns det som om jag tagit det lugnt varenda helg i evigheter, inte för att det gör något - tvärtom, det är mycket skönt att göra andra saker än att gå ut. Just denna helg har varit väldigt lugn, jag har inte umgåtts med någon som inte hör till familjen i princip. Jag åkte med far till Karlstad i fredags och provkörde en bil och smet sedan in en sväng på älskade Lagerhaus där faktiskt pappa hittade underbart söta små rektangulära bakformar med pepperkaksfigurer. De kommer jag om några veckor fylla med pepparkakscupcakes inför julen. mums*
Jag har även bakat två omgångar med cupcakes, båda med chokladmuffins men först gjorde jag en slags karamellglasyr på bla. florsocker gjort på råsocker och sedan blev det en cocosglasyr på organisk cocosmjölk på de andra. För mig som älskar cocos så blev detta en klar favorit!

Nej.. nu slår ögonen snart igen av sig själva här... Dags att dyka ner i kudden.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0