Vilket onödigt sjukdomstillstånd!

Förkylning... Ett totalt onödigt sjukdomstillstånd!
Jag blir oftast inte sådär förkyld så att jag blir liggandes i sängen i flera dagar med feberfrossa och rummet intäckt i pappersnäsdukar, inte heller brukar det bryta ut och förvandla mig till ett grönt slemmigt monster som inte kan vistas ute bland folk utan att dränka alla i min omgivning med...just det...snor....
Hes hals och hosta är inte heller något som biter på mig, det blir liksom bara ett tillstånd av värk i kropp och knopp, en näsa som snuvar lagom mycket för att irritera mig till den grad att jag lätt överdoserar näsprayen tills nosen känns som om den ser ut som en viss ren som sliter runt jul för att få tomten att komma i tid med alla julklappar. Oftast brukar mina förkylningar vara långa perioder som resulterar i att jag aldrig orkar ta det lugnt länge nog för att bli frisk, istället så går jag iväg och tränar men är noga med att ta en extra dos med nässprayen innan - så att jag inte snorar på någon.
Denna gången har det gått lite längre vad det gäller mitt förkylda tillstånd, högerörat har oroväckande börjat prassla som om trumhinnan vore gjord av smörpapper. Lite ont gör det också.
Så istället för att vara med på idrotten på skolan idag så tog jag en påpälsad promenad i det kalla men soliga vädret upp till nätmaste apotek. Där shoppade jag loss på Sinova och värktabletter för att förebygga en ev. öroninflammation.
Jag har motvilligt bestämt mig för att inte gå och träna förrän jag är frisk... eller nja...på god bättringsväg ialla fall!

Fann en bild som fick mig att le igenom snörvlingarna... =)
Och börjar sakta men säkert fundera på att låta frisören sätta saxen i mitt hår igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0