Jeff Beck

I tisdags var jag tillsammans med la familia på Jeff Beck konsert i Stockholm. Vi hade inte fått tag i några superplatser direkt, eftersom vi var lite sent ute med att ragga biljetter, men när väl konserten började i Solnahallen så spelade det inte så stor roll längre. Vilken konsert! Det var njutning för själen från början till slut, bra ljud, jättesnyggt ljus, bra publik och självklart en alldeles strålande Jeff Beck som tillsammans med lysande bandmedlemmar gav oss drygt en timma örongodis. Örongodis som inte en enda gång blev tråkigt eller kladdigt.
När man upplever en konsert på det sättet, när allt känns helt rätt, då tycker jag att känslan som infinner sig uti min 23-åriga kropp kan liknas med något religiöst. Som om musiken har blivit religionen för de ca.2000 personer som gungar och lyssnar i samma lokal. Glädje, skönhet, ja nästan så att alla andra tankar som surrar i huvudet försvinner för ett tag, för att ge plats åt musiken.
Jeff Beck - en gitarrgud!


Med mina kamera vad det inte lätt att ens försöka komma i närheten av att göra konserten rättvisa.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0