Jag älskar överraskningar

När den första snön kom i år så befann jag mig i Stockholm med hela familjen, den var inte små söta flingor som singlade ner utan det smattrade och skapade kaos för oss som bestämt oss för att trotsa vädret och bege oss ut. Den kalla snön var nästan som piskrapp i ansiktet och min mor, som inte hade tagit någon mössa med sig, skapade en turban av sjalen som skydd mot vind och väta.
Lite överraskande var det allt, trots att jag fått besked om detta "oväder" genom tvrutan, och när jag senare var på väg med min familj ut till Jeff Beck konserten ute i Solna så kom jag att tänka på de gånger min familj överraskat mig.
Det har varit sådana överraskningar så att man skriker till av lycka samtidigt som man blir alldeles varm i magen av kärlek. En sådan överraskning var för några år sen, bara någon dag före julafton och jag gjorde mitt sista pass på ett café i Oslo innan julledigheten skulle infinna sig. Jag hade bara någon timme kvar tills det var dags att baxa sig igenom snön och sistaminutens julklappsköpare ned till stationen och sätta sig på en buss hem.
Där stod jag vid espressomaskinen och lagade en cortado till en kund när jag vänder mig om för att lämna över glaset med den heta drycken. Och där står helt plötsligt hela familjen, mamma, pappa och lillebror. Jag skriker till och får nog hela caféet att undra vad det är som försigår men det spelade ju ingen roll, där stod jag förvånad och otroligt överraskad med varm kärlek i magen!

Tänk att de satte sig i en bil i flera timmar, offrade deras egna fria tid, för att hämta hem mig inför jul. Vilken känsla! Vilken julklapp!

Jag älskar att bli överraskad på det sättet, sådana överraskningar som ger kärlek i magen <3



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Sarah

åh, jag blir ju alldeles rörd till tårar.. underbart ni verkar ha det !

2010-11-15 @ 21:13:45
URL: http://sjennifero.webblogg.se/
Postat av: Annso

Vilket fint kort på er! Vad mysigt ni verkar ha i er familj =)

2010-11-16 @ 20:42:40
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0