Burr! - Jag vill inte frysa om fötterna!

Idag när jag och Christina anlände till Karlskoga var vi tvugna att promenixa den sista biten till skolan och det tar ungefär 15-20min. Det var 15-20min i snö, minusgrader och solsken och ganska snart kom den välkända känslan av tår som förvandlas till isbitar krypandes men det var bara att trava på i mina billiga fjolårsskor från skopunkten. Alldeles jättebra skor att använda på hösten när graderna sjunker men INTE när tempen står på  -10c. Jag vägrar att gå en till vinter och frysa om min stackars fötter! tänkte jag där jag gick.
Så det fick bli en unning idag... Jag surfade mig runt och klickade hem ett par Mukluk´s från Timberland, jag vet att jag är en fattig student och säkert kunnat hittat något billigare men det struntar jag i, nu tror jag att jag får ett par varma skor som jag kan använda i några år.
Så om några dagar kommer det ett värmande paket på posten, och jag hoppas att det är lika kallt som idag den dagen jag hämtar ut paketet och att snön ligger vit - för här ska pulsas, med VARMA fötter!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar skorna!

Kom du ihåg vintern i Oslo. När vi kunde dricka thé och sällskapa. Saknar dig mycket Ida, dig och Oslo-tiden. Kos og klem <3

2010-11-29 @ 17:47:48
URL: http://labelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0