"Behöver"

Har tryckt i mig alldeles för mycket onyttigheter... Jag har ingen karaktär alls, inte när jag tycker lite sådär småsynd om mig själv, då blir det unning, unning och uning. Innan vi besökte det stora Ica Maxit här i Karlskoga idag så tog vi svängen in på H&M och eftersom jag försöker hålla lite i slantarna och spara och vända på det där lilla som finns kvar av månadens generösa bidrag från CSN så avstod jag från att köpa den där supermysiga stickade tröjan för ynka 199:- som jag var och drig i. Tyckte jag var duktig när jag inte köpte något mer som jag inte "behöver". "Behöver" jag tror seriöst jag börjar tycka illa om ordet "behöver", jag "behöver" ju egentligen inte de där jeansen... "behöver" inte den där tidningen. Tror att ordet "behöver" kommer lite från min mor (inget ont om henne, hon är världens bästaste mamma! <3 X jorden) men jag tror att jag fått höra: - Behöver du verkligen mer kläder? Då har ju hur mycket som helst som ligger i garderoben hemma! .... Vilket är helt sant..
Det där "behöver" är ett dåligt ord, för nej jag kanske inte "BEHÖVER" en till stickad tröja men kanske VILL JAG HA en till tröja, bara för att jag vill!
Oavsett så avstod jag från den supermysiga tröjan, trots VILL HA, och åkte vidare till Maxi, väl där är det meningen att jag bara ska köpa frukost och mat till helgens internatvistelse. Visst, jag köper frukost men jag köper också julmust, saffransgifflar (de är ju nedrans goda) och en rätt liten påse lösviktsgodis. Och summan på dessa onyttigheter som jag egentligen heller inte "behöver" blir ca. 51:-
Och det dåliga samvetet över "behöver" och onyttigheter kom i samma takt som godiset mirakulöst började försvinna ur den svarta godisskålen. När jag väl hade börjat kunde jag liksom inte sluta, så jag öppnade giffelpåsen tillsammans med julmusten när vi kikade på kvällens första film...
Det är väl helt enkelt en sådan där dag när det är lika bra att borsta tändera (för det "behöver" jag efter allt socker) och krypa ned tidigt under täcket med en bok och glömma bort det dåliga samvetet. För varför ska man få det över lite godis och några gifflar?
Vem har egentligen bestämt vad man bör få dåligt samvete  över? Och varför tillåter jag mig ibland själv att må dåligt över sådana här skitsaker, när jag vet att det är just skitsaker?
NU tar jag ansvar för min trötthet... sängen nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0