Energipaus?

Att hitta motivation

Efter en tid av lätta steg, pluggistendenser och energi som riktigt sprutar ur öronen är det hårt att falla.
Att tappa en del av sin motivation och glädjeämnen tar hårt och energin sinar.

Just nu är jag någonstans där, energin som sprudlade inom mig har dragit ihop sig och krupit in i ett hörn, dragit en filt över sig och håller för öronen när jag kallar på den.
Min läsarlust drog den med sig och nu sitter de och håller om varandra där inne någonstans.

När jag befinner mig i såna här "energipauser" i livet så syns det även utåt sett , om man vet var man ska kolla. Och nu ska ja avslöja vart man kan finna de synliga tecknen.
I mitt internatrum: kläder, papper och böcker har blandats och mixats till ett fint kaos på mitt golv och jag nästan ler åt att min inrepaus tar sig sådana bildliga former utanför kroppens och sinnets gränser.

Jag måste dock erkänna att just nu är energin på väg att dra av sig filten och när jag ropat på den idag så dök den upp på en blixtvisit både en och två gånger.
Snart, i takt med att snön smälter så kommer den komma fram, som en snödroppe som kämpar upp mot solen.


Fram tills dess tänker jag fortsätta ropa på min energi, springa mig pigg och zumba mig svettig. Så kommer nog skolorken tillbaka... För det är bara här som den gömmer sig... På hemma plan, hemma i Säffle är mitt rum städat och iordningplockat.

ÅÅÅh, kom igen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0