Som självaste Gustav Vasa skall vi skida!

God morgon.
Vasa loppet är på tvn, solen skiner utanför fönstret och det laddas inför sportlovets sista skidfärd.

Gärddagen var mycket lyckad, först tog vi en tur till farmor i Bengtsfors där vi bjöds på jättegod husmanskost. Vi tog sen en timmes promenad i solen och passa på att sticka in huvudena i mina vänners replokal. Traskade vidare hem igen och bjöds på hembakta bullar, sockerkaka och kaffe. Mumsigt. <3

Kvällen spenaderades på födelsedags kalas hos fröken Michaela. Där bjöds vi på middag med drag i och vin, väldigt gott sällskap och mycket skratt. - Tack mina damer! <3

När klockan närmade sig ett tackade jag för mig och spatserade de få metrarna hem, så praktiskt när man bor på samma gata!

Nu är det söndag och jag fösöker vakna till liv för att ta emot min moster och kusin. Vi ska ta en sväng i spåret och avsluta med korvgrillning i solen.
Måste erkänna är formen inte ligger på topp men jag hoppas på att vinterluften väcker mig till liv igen!
(Nu är ju jag en himla rutinerad åkare, så det kanske är gott för de andra om jag inte är i toppform!hehe...)

Jag tänkte kanske lägga upp lite bilder från gårdagen men det blir senare. - Num åste jag gå och valla... eller nej det ska jag ju inte, jag ska lägga huvudet på kudden några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0