Solsken och vårstädat rum



Vilket väder dagen bjöd på.
Startade dagen ganska tidigt, det blev en fika tillsammans med pappa på Holgers. Sen köpte vi en present till min farfar som snart fyller 70år.

Visst borde man varit ute hela långa dagen och njutit av solen? Jo, men har man en ny säng som ska ersätta den gamla och har man nu bestämt sig för att detta ska ske just denna lördag. Ja, då får man se till att man gör det!
Jag har städat, plockat och slängt en massa gammalt som bara legat hur länge som helst.
Nu är mitt rum som ett helt nytt, lite om-möblerat, mycket renare och med en mycket större säng.

Jag riktigt längtar tills jag får krypa ned till natten och läsa lite först för att sedan somna. Den är liksom riktigt inbjudande. Lockar till många små naps och musiklyssnande!

Allt detta fixande och plockande gjorde att jag tappade en massa timmar i solen. men jag hann iaf med en knäckemacka och en kopp kaffe ute i solskenet. Likaså lite fotning.

Nu ska jag alldeles strax åka med pappa ned till Åmål för att packa ihop efter danstävlingen som varit där idag.  Det blir till att linda kabel, bära högtalare och packa bilen.

Jag hoppas på att vi får ihop detta rätt snabbt så att jag kan få köpa lite lördagsgodis, mysa i soffan och kolla in vårens premiär av Körslaget! <3

Trevlig kväll allihopa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0