Musik <3



Musik är som religion för mig.
Något som jag vill likna med andlighet, som ger mig glädje och sorg. Förhöjer och dämpar känslor. Förämdrar inställning och lyfter sinnet och tankarna.

En bra konsert kan få hjärtat att fyllas som kärlek och få tårarna att svämma över.
Att dela en känsla och energi med andra männsikor gör det till något som jag vill likna med en religiös upplevelse.

Det får min kropp att rysa, ett rus som får håren i nacken och på armarna att ställa sig.

Vissa toner eller nyanser transformeras till känslor som förs in, inte bara genom öronen utan in genom porer, känseln och in i själ och hjärta. Det berör och påverkar.


Musik är heligt <3



Kommentarer
Postat av: therese

fint. jag håller heeeelt med dig ida!

2010-04-01 @ 10:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0