Halva veckan har snart rusat förbi?

Det går fort... runt runt runt... Ju äldre man blir desto fortare går tiden? Ja, jag tror banne mig att det stämmer.
Är det för att man växer, blir större och tar upp mer plats i tid och rum, både kroppsligt och mentalt?

Är det den "vuxna" hjärnan som gör att det känns som om man inte längre hinner mer? Är det ens egna bekväma begränsningar som sätter linjer för hur mycket man klarar av att åstadkomma under en vecka?
Har vi haft långt tid nog på oss för att stressa sönder vårt hjärnkontor såpass att vi stänger av, sätter gränser och tidslinjer för att ge huvudet lite frirum, tid att andas? Tid att bara vara...

Oavsett tycker jag att det för mig känns som om veckorna passerar snabbare och snabbare för varje år som går, det som förr kändes som en evighet är nu bara en sekund bort.

hmm... Jag tror det är bäst att vi alla tar en paus, andas, tänker på något bekvämt och unnar oss en stund i ingentstanset. Mitt i veckan då världen virvlar förbi en väldigt fart.

Ha en strålande onsdag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0