Back to school <3

Det är måndag, praktiken är avslutad och det vanliga skollivet har börjat igen.
Jag trillade in genom klassrumsdörren strax efter ett eftersom jag tidigare under morgonen hälsat på min praktikplats för att säga tack och adjö, samt för att överlämna några påsar hembakta chokladmuffins med tre sorters choklad inuti.
Det var en uppskattad avskedsgåva. =)
Även jag fick en lite present, en alldeles egen "Turessons Son" att ta med mig och skrika med för mig själv när jag klarat av inlämningar och uppgifter i skolan. Tusen tack! Han är nu med mig i Karlskoga och jag hoppas snart på att få använda honom på riktigt.
Jag har hunnit uppvisnings skrika honom några ggr. för mina goda internatvänner.
- Kanske kommer han även att fungera som väckarklocka åt viss svårväckta personer?? hehe...

Gårdagen var sportlovsdagen sista och även Vasaloppet hölls denna strålande söndag.
Vi var fyra tappra som spände på skidorna och gav oss ut i spåret, vårt eget Vasalopp på 1mil gick fint och smidigt medans solen glittarade i ögonen och värmde våra kinder.
Det blev ingen blåbärssoppa men det blev korvgrillning och kaffe ute i solen. Det gick inte av för hackor kan jag lova!
Hela dagen blev helmysig och när sedan Björn kom och drack kaffe och pratade med mig medans jag bakade muffins för glatta livet trodde jag knappast det kunde bli bättre...
- Men bättre blev det, ett svettigt zumbapass satte guldkanten på dagen och jag somnade mycket nöjd.

Tillbaka till dagens datum och jag kan bara säga att det värmde himla gott i magen när jag klev in genom dörren och jag hörde mina klasskamrater:
-Heeej Ida!!!
Åh, så gott!

Har idag promenerat till affären för lite påfyll av tandkräm och div. så nu har jag ägnat kvällen åt biljard (förlorade) och sedan iordningplock av rummet.

Nu är det som sagt tillbaka till verkligheten och det är dags att kasta sig över samhällskunskapen och gruppsykologin... huff Back to reality!


Trevlig måndags kväll <3



Kommentarer
Postat av: Annso

Snygg Du är då!!!



Shit va du är duktig oxå, skida 1 mil o sen ett zumba-pass? Wow alltså!

2010-03-08 @ 20:08:21
URL: http://anziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0