Varning för ras

Varning för ras, gå så försiktigt du kan....

Ja, idag märkte vi att vår gamla herrgårds ytterväggar inte såg helt okej ut. Hmm...
Vi bestämde oss för att för dagen flytta vår skoldag till den stora byggnaden tills någon kommit och inspekterat om detta var farligt eller inte.
Säkerhet först!

Men, dagen började med att jag kom till praktiken i sista delen an Sverige - Finland matchen imorse.
Jag blev lite utbuad för att jag inte varit där sen 06.00, det fick jag ta. En kopp kaffe fick jag mig dock serverad och jag var nöjd med mitt beslut med att sova ordentligt, det är gott att vara pigg å gla!
Trött är jag dock ändå, trots en massa frukt, promenader, träning och tidiga kvällar... inte rättvist ...

Efter en något kortare dag än vanligt så var det dags att gå hem.

Eftermiddagen fylldes med att gå och handla med mamma, sy om en gammal halsduk, som jag inte använt på evigheter men som nu kommer att användas flitigt. (Klippte bort fransarna och sydde ihop ändarna så att den bara är att vira runt halsen, lätt som en plätt och inga ändar som sticker ut)
Sprättade även bort axelpuffarna i mitt blåa fynd från i lördags.

Jag hade en riktig slappis dag denna måndag, längskidorna fick stå kvar emot väggen efter att ögonen tårades rejält och kändes som om de skulle bli till två blåa isbollar när jag promenerade hem.
Är det den jägarns förkylningen som inte vill släppa taget??

Nu har jag precis kikat klart på Simon & Thomas på 3an och jag byter kanal till 5an för lite CSI NY (Inte lika bra som Las Vegas..men det funkar fint ihop med min kopp te!)


Myser i mina ny/gamla halsduk


Ha en god måndags kväll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0