Shopping fynd och snö, snö, snö!

Såhär mycket snö har lagt sig på vår baksida.

Mamma får verkligen pulsa fram för att ge de stackars fåglarna mat.

Nu är det nog ännu mer eftersom det så fint fortsatte att snöa hela eftermiddagen och kvällen.

Lördagen spenderades med en pulsning ner till Erikshjälpen, där jag fann mig en tunika och en tröja, samt ett skärp till riktigt låga priser.

Sedan pulsade vi vidare upp till Sportringen och jag införskaffade mig en ny mössa. Vad det yrde på vår promenad!

Det piskade ansiktet när det kom en vind som slet med sig snön som virvlade omkring.

 

Sedan bar det av till badhuset för lite simning och dykning, gott att känna att man inte tappat allt. Jag var dock inte i så länge, men ändå.

Pappa hade sedan kommit på den lysande idén att grilla kött till kvällens middag.

Så han skottade sig fram till grillen och tände på.

Det blev goda fläskkotletter med potatisgratäng, sallad och bröd.

Efter detta dog vi i soffan tillsammans med en kopp kaffe och en semla... - ooh så gott och helt klart helt tillåtet på en lördag <3

Självklart kikades det på OS och i vanlig ordning somnade jag i soffan. Så klockan 23.10 låg jag i sängen och slocknade omgående. Vaknade lite senare av att det hurras och firas på övervåningen men jag somnar snabbt om igen.

Nu är det söndag, solen skiner och jag har precis käkat omelett och druckit te.

Jag längtar tills ikväll, då är det nämlgen dags för !Zumba! <3

Hoppas bara att vädret håller sig så inte vägarna blir oframkomliga.

 

 

Mina lördagsfynd:

En riktigt blå tröja med pärlor på (Erikshjälpen 35:-)

Leopardtunika (Erikshjälpen 35:-) Brunt, smalt skärp (Erikshjälpen 5:-)

Mössa från Seger a´la Anja Pärsson (Sportringen, reapris 100:-)

Det var verkligen värt att pulsa ned genom staden i snöyret för att hitta de här fynden.

Nu funderar jag bara på om jag ska plocka bort axelvaddarna ur den blå tröjan eller inte.

Ha en strålande söndag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0