Föreläsning och längdskidor i solen


Har precis fått i mig lite mat och en apelsin gjord på sol.  Nu låter jag både hjärna och kropp slappa lite i soffan.
Det var mycket att tänka på idag och perfekta lösningen på det var att ta en tur i skidspåret. Det gick allt lite snabbare idag men jag önskade att någon som vet hur man gör kunde visa mig hur jag ska göra för att bli nästa Gunde Svan... eller nej, det skulle ju även innebära ett könsbyte samt dyra pengar på att gå hos en talpedagog för att få in den där rätta dialekten! Så Charlott Kalla kanske blir liiiite lättare?

Det som fyllde tankarna idag var föreläsningen som vi fick på Iv - programmet idag. Det pratades mobbning, droger, utanförskap, träning och ADHD.
Sverker Lindström var en riktigt bra föreläsare som fick både ungdomarna och oss "vuxna" fångade i hans berättlse.
Denne man har både familjehem åt barn och ungdomar som behöver det, var med och startade upp en anti rasistgrupp, är författare och föreläsare och självklart är han även FRITIDSLEDARE! <3 hehe

Fick en inbjudan att åka med och hälsa på en vän i nu i eftermiddag, men tråkig som jag är så känner jag att jag behöver få någon  timme i soffan innan jag gör något alls.

Nej, nu blir det en kopp kaffe och så drar jag bestämt filten över mig i någon timma innan jag gör något meningsfullt.
<3


Kommentarer
Postat av: Erica

Kul att du har börjat blogga igen!



visste inte att de hade föreläsningar och sånt på IV, vad kul. hoppas att du trivs kanon på praktiken

2010-02-17 @ 22:30:13
URL: http://ickacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0