Feb. 15, 2010 Praktik, fruktis och längdskidor

Måndag kväll och den tredje veckan i februari har fått sitt startskott.
Det var praktik från morgon till tidig eftermiddag.
Idag har jag gnuggat intelligensknölarna över både historia, läsförståelse samt avslutat dagen med ett möte.

Klockan slog strax efter två då jag slog en pling till snälla mamma så att hon skulle komma och hämta hem mig från praktiken på Herrgårdsgymnasiet i Säffle.

Jag väntade en liten stund och spenderade den tiden åt att roas av hästarna som stod i en hage precis utanför, Säffles ridskola ligger nämligen ett stenkast bort från skolan, jag som inte direkt är någon hästmänniska kunde inte skilja på om det var bus eller bråk men skojj var det iaf!

När lata lilla jag kommit kommit hem med hjälp av privatchaufför så blev det dags för lite mellanmål. Knäckemacka! -det är gott det.

Sedan klädde jag på mig och knäppte på mig längdskidorna för att tillsammans med mamma ta en sväng i eftermiddags diset.
Oerfaren men med glatt humör blev det några kilometer, det blev både flås och muskelträning vill jag lova!
Efter ca. en timma kom vi tillbaka hem, svettiga men oskadda.

Det blev några skottartag med skyfflen på vår baksida för att lätta lite på trycket åt vår altan.

Apelsin apelsin
- c-vitamin!


Fick det bli innan det var dags att ta sig iväg till affären för att familjen skulle kunna avnjuta en god,trevlig middag tillsamman.
Jag köpte även på mig lite bär så att jag kan göra mina egna smoothies imorgon - yummie
Är inne i en fruktdille tid vill jag tro!

Nu börjar klockan närma sig tio snåret och jag har precis kikat på dykning på Yucatan halön på TV - åh, vad jag kände för att bege mig tillbaka dit. Till solen och det varma vattnet som kantas av den vita corallsanden! <3

Det börjar bli hög tid för mig att krypa ned i sängen, boken Lasse Revansch behöver läsas ut tills på onsdag. -Då kommer nämligen författaren Sverker Lindström till oss på Iv. programmet och har föreläsning. Det ska bli intressant!

God Natt <3

(Här hade jag tänkt att lägga in en bild på den busiga hästarna MEN eftersom det krånglade runt med bilder + att det inte gick att publicera inlägget igår när det skulle vart inlagt så slänger jag in bilden när jag sitter vid min egen dator ikväll)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0