Tänk att få en riktig cappucino till frukosten!

Torsdag morgon, en dag innan helg, en dag innan fredags mys!
Mitt fredags mys denna fredag vill jag ska bestå av ett svettigt 90minuters Zmuba pass. det vill jag och jag tänkter göra allt i min makt för att få höfterna att gunga på fredag kväll!

Neeej, nu går jag händelserna i förväg... Först är ju torsdag här.
Ladda ladda ladda med gröt, banan,bär och lingongrova med te!

Jag är, som man kunde utläsa av rubriken, väldigt sugen på en riktig cappucino.
Och då snackar vi absolut inte dålig kopia från Mc Donalds eller en maskin som står på något kontor som bara behöver ett knapp tryck så är det klart!
För mig handlar det om att kunna beställa en enkel eller dubbal cappucino med riktig mjölk (inget jägarns pulver här inte!), själva kaffet ska vara färskt malt på bönor som är fräscha. Det ska vara 1/3 espresso. 1/3 varm mjölk och 1/3 skum på toppen. - Gärna med någon fint skapad dekorering i skummet på toppen.
Meen inget sånt där superhårt skum tack! Det ska allt som allt ge mig en rund smak.
Finns det inget närliggande ställe som kan servera en okej espresso, latte, cortado eller cappucino?
Åååh,, ,Ilandsproblem!

Jag såg precis reklamen för Dating in the dark som startar på 5an den 2 mars.. verkar faktiskt lite skoj.
Deltagarna får befinna sig i ett helt svart rum och dejtar där inne - spännande!

Nu ska jag borsta mina tänder och bege mig till praktiken.
Vi höres!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh smulan, det får jag varje dag här hemma hos familjen i Karlstad, en riktig cappuchino exakt så som du beskriver. Om du kommer hit någon dag kan du också få en :) Btw gillar jag skumdekorationen på bilden. Jag och min fantasti :) puss på dig

2010-02-18 @ 17:15:56
Postat av: Emelie

Kommentaren var från mig måste jag även tillägga!

2010-02-18 @ 17:16:58
URL: http://labelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0