Sol



Vilket vinterlandskap det är här runt om i Säffle. Det känns mer som om vyer som dessa hör hemma uppe i norrland.
Jag sitter nu rosig om kind efter två timmars promenad i den 13 gradigt kalla men ack så soliga vinter staden.
Först pulsade jag tillsammans med Anna en lång sträcka och vid ett tillfälle fick vi lite extra träning när snön stod oss upp på låren.
Anna tyckte det kändes som när man var liten och hade gympa och skulle hoppa runt i den tjocka mattan, som vi väl alla har trampat runt i någon gång i någon idrotsshall.
Och så kändes det faktiskt!

När jag avslutat promenaden så kom jag hem och fann mina föräldrar på väg ut på promenad.
Det var bara att hänga på en sväng till, så nu har jag precis tinat upp ansiktet efter en lång stund ute. Det riktigt hettar om kinderna!

Jag är så glad att jag har ordentliga kläder som håller mig lagomt varm.
Ull långkalsonger och en ull-tröja, ull-strumpor och utan på det termobyxor och en vindtät skidjacka.
Och självklart min Anja Pärsson mössa som både värmer gott och lyser upp! <3

Nu vankas det snart mat i form av spaghetti och köttfärssås - yummie



Anna på promenad.

Ni som har fint väder, ut i solen med Er nu och NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0