Ungdomar i EU??

Samhällslektionen startade och vi ska fokusera på EU. Vi valde alla olika delar runtomkring EU och det fanns punkter som tex. EU-bidrag, Vad krävs av ett land för att få vara med i EU?, vad kostar det Sverige att vara med? och mycket mera. Vi fick även välja redovisningsstätt, muntlig på 5-10min eller skriftligt inlämning på 1,5-3 sidor.
Jag valde Ungdomar i EU och muntlig redovisning - så som det känns nu iaf.

Har kikat runt en sväng på internet och det börjar bli dags för mig att ställa mig själv de frågor jag känner intresse av att få svar på. hmm...

Om ungefär en kvart är det dags för lunch, det som stod på dagens meny lockade inte så värst. Något rimmat kött, innebär inte det att det är väldigt salt? Eller är jag helt ute och cyklar då? hehe...

Efter maten är det dags för motion men vår videogrupp ska använda den till att bla. låsa in vår kära Ewa Friman (lärare) i vårt friluftsförråd och filma några scener till vår  film som sakta men säkert börjar ta form.

Efter skolan idag ska jag försöka ta mig ut på en löprunda i elljusspåret. Pusha mig lite och se hur det ter sig =)

Hoppas ni har en strålande dag!
Här skiner inte solen men det är inte kallt heller!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0