Multi Pass nästa?

Så, nu har jag fått något vettigt gjort, och nej... mitt rum ser fortfarande ut som om någon släpat in en bomb i en resväska och låtit den explodera...
Sängen blev dock bäddad och kläderna har minskat på golvytan med någon procent iaf. =)
Läxan i Bärande Relationer tills imorgon är läst och frågorna övertänkta, nu blir det bara till att läsa igenom sidorna en gång till innan jag somnar ikväll.

Vi tog en sväng till affären förut och väl där fick jag för mig att det var dags, ett av stegen in i vuxen världen - ett eget Ica kort och när vi ändå var igång så registrerade jag mig så att jag själv kan scanna mina varor och ta betalt själv.
Hela proceduren tog ett tag men när det väl var gjort var det väl värt mödan och tiden. Det kändes som om jag befann mig i en film om framtiden. En framtid då alla kassor kommer vara ersatta med scanningstationer och flygande kundvagnar.
Kassörskorna kommer inte att finans utan det kommer bara att finnas enstaka kontrollanter som då och då ber om att få kika i just min påse för att se så jag inte stoppat ned något utan att scanna det först.
Där gick jag och hörde låten från filmen "Femte elementet" spelas för mitt inre. (Den där operalåten)
Affären kanske just då, denna söndags eftermiddags teddes lite med "spaced out" än vad den egentligen var... men men...

Nu sitter vi här och väntar på vår beställning från onlinepizza - det är ju också lite framtids visioner man får där. hmm...

Multi Pass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0