Löpning och hjärngympa <3

Startade dagen med en lätt försovning på en halvtimme, tur att klockan bara var 07.30 för då hinner jag fortfarande ta en snabbdusch innan frukosten serveras...
Ja, nu undrar ni säkert om det verkligen kan kallas försovning då skoldagen igentligen inte börjar förräns kl.09 , men jag tycker om att komma upp i tid, lyssna på musik i duschen för att sedan äta frukost i lugn och ro. Kanske ta en extra kopp kaffe om man har lust.

Morgonen startade med en lektion video, vi som har varit lite sega och slappa med vår inspelning fick tummen ur och knåpade ihop en hel del på de 75min som vi hade idag. - Det var på tiden! =)

Resten av dagen följdes av Normalitet och avvikelser, där vi redovisade våra olika studiebesök, samt Fritidsgårdsmetodik där vi fick de första papprena inför Puttlabäck.
Vi ska skapa vår egna fritidsgård, med en något sånär realistisk budget, en skriftlig verksamhetsplan,metodbeskrivning, målbeskrivning, schemalägga personal, öppettider samt omvärldsanalys.

Allt detta ska vi alltså skriva ner, som om vi skulle lämna in förslaget till en riktig nämnd och sedan två dagar efter inlämnandet så ska vi redovisa det genom att på låtsas gå upp inför två av våra lärare och klassen för att presentera vår fritidsgård.
- Spännande!

Efter avslutad dag tog jag och Sarah på oss springskorna och gav oss ut i elljusspåret vid skolan.
Det flöt på riktigt fint och imorgon ska jag ge mig på spåret lite hårdare och prova hur snabbt det går att springa 5km, hoppas på att det ligger i närheten av mitt lilla mål på 30min.
Det är iaf vad jag hoppas och jobbar på inför Vårruset som är den 19 maj i Örebro. - hejja hejja!

Nu ska jag plugga lite tro och kultur i boken Varken familjen eller samhället av Masoud Kamali , en bok som jag även vill rekomendera om man tycker att det är intressant att läsa även om man inte studerar. Den är en studie av invandrarungdomars attityder till det svenska samhället. Hur det är att leva med trycket från familj och samhälle.
- Mycket intessant läsning kan jag lova!



(Varken familjen eller samhället av Masoud Kamali)


Trevlig måndags kväll <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0