Time for some change...

Jag tröttnade på min vita, lite slitna Billy bokhylla från Ikea, så jag bestämde mig för att ge den ett lyft.
Först plockade jag ut de lösa hyllplanen.
Steg två blev att välja och klippa ur de artiklar och bilder som jag ville använda mig utav. Jag valde ur gamla Se tidningar från 50,60 och 70-talet som jag fyndat för billig slant på Erikshjälpen.
Med en blomspruta sprejade jag först lite vatten på tidningsurklippen och sen penslade jag på decoupagelim, jag valde ett med matt.
(Vattnet gör att pappret inte suger upp limmet lika mycket och limmer räcker längre, plus att tidningspappret
blir mer lätthanerligt)
Sen började jag helt enkelt pussla ihop tidningsutklippen så som jag ville ha det.
Det decoupagelim som jag valde fungerar även som ett lack. När jag petat fast ett urklipp så la jag med en
gång på ett rätt så tunnt lager med lim/lack på det jag just satt upp.

Kommentarer
Postat av: Ejub

Snyggt!

2011-11-14 @ 10:55:44
Postat av: elinore

va duktig du e! :D jättesmart ju, borde funka med typ serietidningar till barnrum :)

2011-11-14 @ 13:12:41
Postat av: Sarah

Coolt!

2011-11-14 @ 20:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0