Saffran

Igår smygstartade jag lite med köpta pepparkakor och lussekatter. Om några veckor ska jag baka egna lussekatter, saffran har jag redan inhandlat. Apropå saffran, så var jag inne i en Lifebutik igår för att köpa omega-3, när jag skulle till att betala såg jag att de sålde små burkar med honung, smaksatt med just saffran. Jag slog till och avnjöt
honungen med en kopp te senare på kvällen. Dock hade jag bara ett svart frukt te, tror det passar bättre till ett med mer neutral smak. I alla fall kan jag rekommendera denna honung som gå-bort-present eller varför inte unna sig själv i höstmörkret? 45kr gick den på och finns på Life.


Kommentarer
Postat av: monkan

men va gott ÄLSKA saffran och honung:)

2011-11-15 @ 22:04:04
URL: http://mollikatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0